Buji nedir ..?


Benzinli motorlarda bulunan buji görüntüsü itibariyle küçük be basit görünsede araç üzerindeki etkisi oldukça büyüktür. İçten yanmalı motorlarda ateşleme sistemine dahil olan küçük parçalatdan biride bujidir. Buji ne demek ve ne işe yarar diye soruyor olabilirsiniz bu küçük motor parçası temelde küçük bir göreve sahiptir. Yanma odasında hava yakıtım yanmasını sağlayan buji bu işlemi gerçekleştirirken gerilim farklarından kaynaklı bir kıvılcım oluşturur bujinin elektrotları arasında oluşan kıvılcım için ateşleme bobininden 30 ila 90 volt arasında bir gerilim kullanılmış oluyor be  Bujiler benzinli motorda ateşlemeyi pistonların yukarı doğru hareket ettiği sıkıştırma zamanının sonunda yapıyor. Bu olay dizel araşlarda bulunmamaktadır dizel araçlarda bu olay sıkıştırma yöntemiyle yapılmaktadır. 


Buji Arızası Nasıl Anlaşılır ? 


Buji temelde motorun ateşleme parçası oldugu için bujideki herhangi bir arıza direkt olarak fark edilir bir şekilde ortaya çıkmaktadır. Bujinizde bir arıza olduğu zaman araçta direk performans düşüklügü yakıtta farklılık hatta aracınız çalısmama durumu ve motorunuz tekliyerek çalışmasıyla  ani gaza yüklenmelerde çekmeme ve ani gaza yüklendiğinde patlatma gibi sorunlarla karşı karşıya kalınabilcek durumlardır. Genelde araçlarımızın bujilerinde bir problem olduğu zaman ilk karşılaştığımız problem aracın yakıtının yakması gerekenden çok yakmasıdır. Ve motorun çalışmasının huzurlu bir şekilde çalışması çok net belli olucak durumlardır. 


Buji Temizliği Ve Bakımı Nasıl Yapılır..


Bujiler aracımız çalışmaya başladığında ve hareket haline geçtiğimizde güç kullanma kabiliyeti açısından önem taşımaktadır. İyi bir yakıt tasarrufu iyi bir çekiş gücü istiyorsak Bu sebeple bujilerimi düzenli ve sürekli olarak kontrol ve temizligine dikkat etmemiz gerekmektedir. 


✔️Yağ kalıntısını ve silindire yabancı maddelerin girişini engellemek için bujileri sökmeden, öncelikle silindir kapağının temizlenmesi gerekiyor. Bujilerin sökülebilmesi için genellikle lokma anahtar kullanılıyor. 



✔️ Bujileri çıkardıktan sonra ilk olarak tırnak aralıklarını kontrol etmek gerekiyor. Bunun için sentil çakısı adı verilen alete ihtiyacınız var. 0,05 mm ve 1 mm kalınlığı arasında değişen farklı uçlara sahip olan sentil çakısını orta elektrot ve buji tırnağı arasına sokarak aracınızın kullanım kitapçığındaki orijinal değeri bulmanız gerekiyor. 


✔️Örneğin aracınız için ideal buji tırnak aralığı 0,6 mm ise bu değere sahip sentil çakısının tırnak aralığından elektrotlara hafifçe sürterek geçmesi gerekiyor. LPG’li araçlarda daha yüksek voltaj elde edebilmek için tırnak aralıklarının normalinden daha düşük tutulması gerekiyor. Tırnak aralığını daraltmak veya genişletmek için hafifçe kuvvet uygulayarak milimetrelik değişimler yapabilirsiniz.